Tato otázka má další varianty jako: „Zajímá vás něco dalšího o naší firmě?“ nebo „Co by vás ještě zajímalo o vaší pozici?“ a podobně. Tento typ otázky je kladen na konci pohovoru, kdy toho už máte dost, jste vyčerpaní z uběhlé hodiny pohovoru a už se těšíte, až ho budete mít za sebou.
Ale pozor, je to velice důležitá, závěrečná část pohovoru, ve které je očekáváno projevení zájmu z vaší strany a zároveň možnost zachování pozitivního dojmu. Zde jsou rady, jak pohovor v samém závěru nepokazit:
1. V každém případě projevte zájem o firmu a pozici.
I kdybyste už byli unavení a vyčerpaní nebo spěchali na autobus, nechte si ho raději ujet, vydržte ještě posledních 5 minut a projevte zájem o firmu. Dopředu si připravte několik otázek, co vás o firmě zajímá a v této chvíli je položte. Zeptejte se na nějaké detaily o vaší pozici, o náladu v týmu, na kolegy, se kterými budete pracovat, na ambice firmy, čeho by chtěla dosáhnout za pět let atd.
2. Navažte na témata, která jste během pohovoru probírali.
Další oblasti, na které se můžete zeptat, jsou ty, které jste probírali během pohovoru a nestihli jste je probrat pozorněji nebo je personalista okrajově zmínil. Ukážete tak, že jste byli během pohovoru vnímaví a pozorní. Klidně si během pohovoru můžete udělat pár poznámek a v tuto chvíli se můžete doptat na detaily, které vás zajímají.
3. Zeptejte se na uplatnění vašich dalších dovedností.
Dopředu si také můžete připravit otázky na dovednosti, které byste v zaměstnání chtěli rozvíjet nebo si je osvojit. Můžete například zmínit, že chcete pracovat na svých prezentačních dovednostech a zajímalo by vás, zda můžete v budoucnu navštěvovat školení prezentačních dovedností nebo prezentovat nějaká témata ve firmě. Můžete také zmínit, že se rádi zapojujete do dobrovolných akcí a zeptat se, zda firma pořádá nějaké dobročinné aktivity v rámci CSR programu.
4. V žádném případě neodpovězte: „Ani ne, vlastně už vím všechno.“
Nejhorší, co v tuto chvíli můžete udělat je říci, že žádné dotazy nemáte a že je vám vše jasné. Je to v podstatě i dost netaktní, protože personalista je připraven vám zodpovědět dotazy z jakékoliv relevantní oblasti a zároveň očekává, že se o firmu a pracovní pozici budete aktivně zajímat.
Využijte této nabídnuté možnosti se na závěr pozitivně projevit a položte pár smysluplných otázek. 3 či 4 otázky jsou dostačující, 10 vychrlených otázek rychle za sebou bez kloudného naslouchání odpovědí už ale bude příliš. A získáte tak navíc pár pozitivních bodů oproti ostatním uchazečům, kteří tuto šanci promarní.